Mekka Traffic samlar fyra varumärken under nya namnet Bergkvara

Bergkvarabuss blir Bergkvara. Foto: Bergkvara

Koncernen Mekka Traffic Group har nyligen genomfört en varumärkesförändring. Fyra varumärken; Mekka Traffic Group, Bergkvarabuss, Mekka Service och Traveller Buss, samlas nu under ett gemensamt namn: Bergkvara. Förändringen markerar ett nytt kapitel för koncernen och är ett led i att skapa en tydligare och starkare identitet på marknaden.

Förändringen är en del av en långsiktig strategi för att förenkla och renodla varumärkesstrukturen. 

"Vi har vuxit och utvecklats enormt under det senaste decenniet, men med tillväxten har också vår varumärkesstruktur blivit svår att förstå" förklarar Per Thorsell, koncernchef för Bergkvara. "Genom att samla oss under ett namn skapar vi tydlighet för både kunder och medarbetare. Det nya varumärket är inte bara ett namn – det är ett löfte om att vi står för kvalitet, hållbarhet och närhet i allt vi gör."

Inga förändringar för kunder och medarbetare

Förändringen gäller enbart gäller varumärket – inga ändringar görs i verksamhetens struktur, avtal, anställningar eller tjänster. Alla resor, samarbeten och uppdrag fortsätter precis som vanligt, men nu med med det gemensamma företagsnamnet som den gemensamma identiteten.

Fakta om varumärkesförändringen

  • Namnbyte: Mekka Traffic Group, Bergkvarabuss, Mekka Service och Traveller Buss blir Bergkvara.
  • Tidplan: Förändringen påbörjas den 2 december 2024.
  • Påverkan: Endast varumärkesförändring – inga förändringar i tjänster, avtal eller anställningar. Förändringen berör inte bolaget AB Stockholms Spårvägar, som behåller sitt varumärke.
  • Mål: Skapa en stark, tydlig och modern identitet som speglar företagets värderingar och vision.