SAS nya sommarprogram har fått en positiv start och under april reste totalt 2,5 miljoner resenärer med SAS, en ökning med cirka 5 procent jämfört med föregående år. Under månaden ökade SAS åter produktionen på mer affärsorienterade linjer samtidigt som nya spännande sommarlinjer introducerades. Det skriver flygbolaget i ett pressmeddelande.
Efter påskhelgen anpassade SAS linjenätet efter den ökade efterfrågan på mer affärsorienterade linjer inom framförallt Skandinavien. Det mottogs positivt och antalet resenärer på inrikeslinjerna ökade med 12 procent Resandet i SAS Business och SAS Plus hade också en positiv utveckling.
Under april lanserade SAS även ett nytt program för små- och medelstora företag, ”SAS For Business”, som ska göra det lättare för företagen att boka biljetter och få rabatt direkt när biljetten köps. Genom SAS For Business kommer kunderna att spara tid, få tillgång till en effektiv översikt av sitt resande samtidigt som de direkt kommer att kunna se effekterna av rabatten.
- Fler väljer att resa med SAS och vårt utökade sommarprogram. Jag glädjer mig dessutom åt att SAS under april utsågs till det flygbolag som ger bäst service till sina kunder i Sverige. Här vill jag passa på att tacka mina fantastiska kollegor, som varje dag gör ett strålande jobb med att ta hand om våra kunder på bästa sätt. Nu ser jag fram emot att vi under våren och sommaren öppnar 27 nya linjer, bland annat till Beirut, Toulon, Verona och Genua. De nya linjerna stärker vårt erbjudande och gör att vi hoppas välkomna fler passagerare än någonsin ombord på våra cirka 1 000 dagliga flygningar denna sommar, säger Rickard Gustafson, VD och koncernchef i SAS.