Nya numret av Nordisk Infrastruktur nr 2, 2025 ute!
Kontakta prenumerera@conventusmedia.se för att få er prenumeration! (Pris 1195 kronor)
Trevlig läsning!
Nya numret av Nordisk Infrastruktur nr 2, 2025 ute!
Kontakta prenumerera@conventusmedia.se för att få er prenumeration! (Pris 1195 kronor)
Trevlig läsning!
Transportmarknaden visade en tudelad utveckling under 2023. Den kommersiella persontrafiken och den upphandlade busstrafiken förbättrades...
Mark- och miljödomstolen har dömt att Kungsängsverket kommer att få sitt nya miljötillstånd som gör...
Regeringen ger Naturvårdsverket i uppdrag att lämna förslag på hur det svenska regelverket ska anpassas...
Sprängningarna för den nya tunnelbanan i Stockholm är nu färdiga på hela sträckan från Kungsträdgården...
Regeringen har beslutat att projektet Sydostlänken får förberedas inför en framtida byggstart. Järnvägsförbindelsen mellan Älmhult...
I februari 2025 beslutade regeringen att Sveriges första permanenta elväg inte längre ingår i den...
Det svenska konsultföretag Agima ansluter till Qflow-gruppen, vilket innebär en förstärkning av gruppens kompetens inom...
Nya numret av Nordisk Infrastruktur nr 2, 2025 ute! Kontakta prenumerera@conventusmedia.se för att få er...
Regionstyrelsen i Västra Götalandsregionen beslutade nyligen att föreslå regionfullmäktige att godkänna en avsiktsförklaring om en...
Efter en lång upphandlingsprocess har nu två kontrakt skrivits och arbete påbörjats med två olika...
Arbetet med att stabilisera marken under järnvägen i Uppsala har inletts. Kalkcementpelare installeras i spårområdet...
Svenska kraftnät har gjort sin största konsultupphandling genom tiderna, värd drygt 700 miljoner kronor. Syftet...
Byggnationen av Ullevileden, en ny vägförbindelse mellan Tornby och Mörtlösa, fortskrider enligt plan och budget...
Antalet fartyg som trafikerar svenska hamnar fortsatte att minska förra året. Även passagerarantalet minskade medan...
Intresset var stort när Carl Berglöf, som i januari tillträdde som nationell kärnkraftssamordnare, talade under...
Trafikverket väljer att avsluta projektet med en ”gles” 2+1-väg mellan Ånge och Bräcke i Västernorrlands-...